MINDRE trevlig dag...

Nej, att säga att det är en genomdålig dag är nog att ta i! Alla hjärtans dag är ju en trevlig dag på många sätt - hade blivit ännu trevligare om man hade delat den med någon, men det är skit samma just nu! Det är inte därför jag tycker dagen varit så trist... mycket för att jag kämpade mig upp klockan 5 imorse för att läsa litteraturen till dagens lektion, trött som attans efter onsdagsölen, men det rådde en dusch bot på! I vilket fall som helst så läste jag texterna och reflekterade lite smått över de frågeställningar vi hade fått, men så dyker lärarj***ln inte upp till lektionen! Lön för mödan jo jag tackar jag!

Men, men inte mycket att göra åt, så satt kvar i skolan och gjorde de uppgifter som skulle göras till morgondagens lektion med en snubbe från klassen och fick åtminstone lite gjort! Efter detta så var det att ta bussen hem... och igår satt jag och gnällde högt när vi drack öl över att jag skulle behöva åka buss idag med massa tjattrande gymnasieungdomar (som om man själv var så himla gammal å mogen). I vilket fall som helst, så satt jag och befarade att just jag då skulle få behöva få två jobbiga småtjejer brevid mig med allt för många tonårsproblem, men det verkade vara lugnt en äldre dam i 40/50 års åldern sätter sig på platsen intill.... MEN hon luktade så förbannat illa att jag bara ville fly! Ville trycka mig därifrån! Det fanns ingen utväg, jag var fast! Det blev strax över en halvtimmes mardrömsresa som jag ägnade åt att försöka drömma mig bort till ett "happy place"...
Hädanefter ska jag känna mig välsignad nästa gång jag får sitta nära en djuvligt tuggummidoftande ungmö som inte kan annat än att prata allt för högt om sin pubertet och vilka killar hon tycker är snygga! Herre gud, jag kommer nog börja diskutera med henne och hoppas vi har allt gemensamt som jag aldrig någonsin kunnat tro samt konvertera till Justin Timberlake-fan! Jag deklarerar härmed en förkärlek till tuggummidoftande Britney-Spears-tjejer och en stark avsky till illaluktande klimakteriedamer, PÜSS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0