Oh fy fan!

Missade att skriva igår på grund av en massa stressande hit och dit, men här kommer i alla fall en summering...

Jobbade på lördag morgon, började kl. 07.45, så man var väl så där lagom glad över att behöva gå upp halv 7... men men, slutade i alla fall rätt tidigt, vid kl. 13. Så tog en sväng ut till Solna och Skytteholms IP för att kolla på träningsmatch mellan AIK-BP, var knappast någon höjdartillställning. Varken spelet eller vädret värmde särskilt och Gnaget torskade med 2-1. Så helt genomfrusen tog jag mig hem och gjorde det enda rätta och la mig för att sova så jag skulle orka med kvällen. Väcktes vid sextiden av brorsan som ringde och frågade om jag skulle komma över och ta några öl och kolla på Manchester Utd-Arsenal... sagt och gjort, en pizza, några öl och ännu mer fotboll kunde ju inte sitta fel! Tog mig därefter in till Söder för att möta upp klassen vid åttatiden vid Slussen. Vi blev inte som många till antalet som slöt upp, men tror till slut att vi ändå var 10-11 st. från klassen. Vi tog oss bort till Carmen, hur student-aktigt är inte det? Föll mig alldeles utmärkt i smaken! Problemet med ett sådant ställe är att man sitter ner större delen av tiden och mest snackar skit. Inget fel i det, men bieffekten blir att man efter ett tag kanske reser på sig och då jädrans snurrar det till! I vilket fall som helst så blev jag nog rätt onykter, tror inte det var någon höjdare att först gå och dricka öl med brorsan och sen ännu mera öl på Söder... borde nog taggat ner lite någonstans! Blev i alla fall hämtad av en tjejkompis på Söder sedan och fick skjuts hem - och det måste jag säga var GULD värt! TACK!

När jag vaknade imorse var det i alla fall en väldigt tydlig påminnelse om hur mycket jag druckit! Herregud vilken uppenbarelse! Huvudet värkte så in i helvete och kroppen kändes - ehhh, trasig! Försökte bota min huvudvärk med att dricka vatten... Men vi kan nog säga att det inte slutade så bra, jag drack för mycket för snabbt... det slutade inte där man vill att det ska sluta kan vi säga... eller rätt ut sagt inne på toaletten! Gick sedan och la mig, vaknade inte förräns klockan 15! Fy fan vilken skit dag, inte orkat annat än att ligga på soffan! Inte har jag lyckats plugga något heller... usel människa är man, mår som man förtjänar! Det enda guldkornet idag är väl middagen jag lyckades skrapa ihop klockan 22 först, fixade en otroligt god wok! Nu ska jag nog gå och lägga mig... eller lyssna på det senaste Jack Johnson-albumet som jag precis fixat först. Blir till att avsluta dagen på samma sätt som den fortgått, på halvfart! God natt!



MUMS! Dagens guldkorn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0