Stockholms stora lekplats - Södermalm!

Blev en rätt fuktig afton igår, mycket "lek och bus".... Jag och tre andra killar möttes upp vid Björns Trädgård klockan fem.
Sen gick vi därifrån till Kellys, drack två öl, blev hungriga och tog en paus i ölandet och gick och tog varsin hamburgare på maxi-grillen...
Vidare till Söderkällaren, där blev det bara en öl - deras öl smakar ju fan metall!
Sedan vidare till Charles Dickens för ytterligare öl...
Sen fick vi för oss att vi skulle gå upp mot Mosebacke för att titta om det hände något skoj där, men det var rätt så dött där uppe... så vi gick ner till Patricks på Götgatan, där var det massa rolig fotboll som visades, så där lyckades vi i alla fall hålla oss under två öl...
Sedan fick jag den alldeles UTMÄRKTA idéen att vi skulle gå och bowla! Vi hade bråttom till bowlinghallen dock, en timma till stängning. Så när jag hittade en skrivbordsstol kastad ibland renoveringsskräp fick jag genast en lysande idé. Åka skrivbordsstol nerför Götgatsbacken, hur mycket snabbare går det inte då!? Snabbt gick det, som fan, men blev lite väl läskigt när stolen insisterade på att rulla baklänges! Go with the flow tänkte jag - och kom faktiskt ren och hel ner till Hornsgatan.
Tog oss bort till bowlinghallen vid Mariatorget i alla fall och hann köra lite högkvalitativ bowling! Eller kanske inte jättehög kvalité, lite för onykter för att kunna prestera känner jag! Skrapade åtminstone ihop 3 eller 4 strikes, så blev inte helt tomhänt!
Där efter var det svårt för att bestämma sig, var skulle vi gå? Gick in på ett flertal olika pubar utan att känna att något ställe var helt rätt.... blev till slut att gå in på SNAPS... vilket väl var så där... men blev ytterligare ett stort antal öl där innan stället stängde vid tre.
Då hade ju den där jävla tunnelbanan bommat igen, så jag kunde inte ta mig till gullmarsplan för att ta nattbussen. Så blev taxi hem, jävla oekonomiskt! Satt och betalade lite räkningar idag och märkte inte helt oanat att jag hade bränt 1000 spänn igår, vilket är mycket för en student som mig!!! Hmmm, jaja, allt löser sig!

Varit helt slut hela dagen idag, vaknade vid elva helt pigg, satte mig vid datorn... men kände mig nästan full fortfarande, så gick och la mig igen! Så har i stort sett min dag varit... liggandes i soffan eller sängen. Var ute och gick en sväng i den varma solen en stund, men blev så trött så blev bara en kort promenad.

Nu ska jag åter i säng, känner mig hemma där idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0